...

Idag hade jag min sista naturkunskapslektion och vi satt och kollade på film. Imorgon blev den inställd och så ska vi få veta betygen på fredag men då kommer jag inte åka dit (rebell jag är). Efter skolan åkte jag till staden med syster occh köpte skor till studenten, duktig som jag är glömde jag dom på mammas jobb när vi skulle hämta Mimmi. Blev att fixa käk hemma och nu sitter jag och degar och väntar på att klockan ska bli 9.

EXCITING DAY!

Intressant morgon, ingen har väl mssat att tågen inte gick tidigare idag. Mamma satt i möte och kunde inte skjutsa så det blev att ta taxi till skolan då jag inte kunde missa den enda lektionen jag hade. Känner mig duktig som åkte dit i alla fall. Åkte buss hela vägen till väsby och utan musik var det ganska segt. Köpte en subway macka till lunch jag kastade i mig innan jag hade min första körlektion. Efter det var det bara att knalla upp på mammas jobb för tredje gången idag för att knalla hem med Mimmi.
Imorgon har jag också bara en lektion, innan ska jag gå ut och springa och efter åker jag och syster in till stora staden.

Wandering albatross how I love you! (NOT)

Sitter med mina natukunskaps böcker och 5 flikar om fåglar uppe på datan och försöker skriva färdigt med evolutions arbete. Precis som igår. Är faktiskt glad att det inte är lika fint väder som igår då jag ändå måste sitta framför datorn hela långa dan (missar alltså ingen soltid). Försöker se det positiva med allting, och det är att mina sista inlämningar ska vara inne på tisdag, att det är 17 dagar till studenten och knappt 8 skoldagar kvar.
Nu ska jag återgå till min älskade vandringsalbatross som har ett vingspann på drygt 3 meter. Dom flyger även runt i den antarktiska oceanen om ni ville veta.

Toppen onsdag

Började 10.25 med info & layout vilket alltid är lika kul, åt lunch, sen skulle vi till naturhistoriska och vi körde lite vilse så tog nästan en timme att komma dit (tack och lov att vi åkte tidigt från skolan!). Där gick vi runt på utställnngen med dinosaurier som man säkert sett en miljon gånger. Åkte sen hem vilket tog ca 20 minuter. Chillade, fixade mat, åt, bytte om, åkte hem till Ellis och sen drog vi alla vidare till BEACH SKIVAN! Hade galet kul men drog hem ganska tidigt och låg i sängen vid halv 4. Nu är det dags för plugg -.-

Story of my life

Jag har inget liv. Jag äter, sover, pluggar, är i skolan och övningskör lite på helgerna. Story of my life. Imorgon är det redovisning på grupparbetet om surrealismen. Jag har gjort nästan allt helt själv, fuck my group! Nu ska jag plugga in vad jag ska säga och sen blir det sängen!

Ordinary Wednesday

Onsdag, och jag har varit trött hela dagen. Fick skjuts till skolan, hade info & laypit men läraren hade hoppat på fel tåg så där satt vi och facebookade. Lunch och det blev lax (blir även lax till middag). Sen förberedde vi våran debatt lite i sista minuten men det gick bra i alla fall. Sen satt jag och Ellis och ritade istället för att göra uppgiften seriöst. När vi slutade dumpade hon mig på hunddagiset. Men Mimmi var ute och promenerade så jag fick sitta och vänta innan vi kunde promenera hem i regnet. Sen dess har jag suttit och tittat på ine three hill och försökt komma på frågor till mitt religion projekt.

Life is good!

Sitter ute på baksidan i solen och lyssnar på country med ett glas saft och skriver lite på religionen. Kan inte klaga på livet!

Måndag

Ledig idag, man kan verkligen inte få nog utav Rudbecks z-dagar! Har tagit långpromenad med Mimmi tidigare på förmiddagen och nu sitter jag och läser på inför debatten i naturkunskap på onsdag. Ska strax ta och röra mig ut i solen och bara njuta avv dagen!

Let the weekend begin!

Bra fredag, och ännu en lång helg väntar då det är z-dag på måndag! Alltid lika härligt när man är ledig när man har lång skoldag :) Just nu sitter jag och tittar på gammla one tree hill avsnitt med syster och snackar med Alex på facebook. Alltid lika roligt att skojja runt med honom, saknar våra spanska lektioner med señora Bellamy förra året good times!
Bild från mad science "k"night!

Så kan det gå

Bra dag idag. Religions provet gick väl helt okej, började med ett grupparbete på svenskan, chillade med Ellis och Louvisa på lunchen och sen chill på naturkunskapen. På väg till hunddagiset var bussen tvungen att stanna då en lastbil hade åkt av vägen och låg på sidan i diket. Hoppas det löste sig, själv fick jag bara en längre promenad hem.

2 soliga dagar i maj!

Igår var det första maj, var hemma och pluggade religion, körde lite, var social med kusinerna som svängde förbi en liten stund och bara njöt av solen och värmen och det blev grillat till middag på allt.
Idag hade jag svenska nationella, skrivdelen. Gick rekordsnabbt för mig, utnyttjade två av mina fem timmar och sen tog jag tåget hem med Therese. Väl hemma gick jag ut och stekte på baksidan med syster, läste religion och Harry potter, bakade kladdkaka som nu är slut och blev till och med lite röd. Hoppas att vädergubbarna har fel och att det blir lika underbart väder resten av veckan!
Nu ska jag snart röra mig bort mot vardagsrummet och Grey's.

Valborg!

Vi dissade upptåget och styrde bilen mot uppsala (positiva med att inte köra var att man kunde dricka!). Väl där började jakten på Elin och hennes vänner och hittade dem strax innan forsränningen började. Bytte plats x antal gånger och det blev bara bättre och bättre. Lämnade grabbarna som skulle iväg till systemet för att fixa dricka, vi drog till slottsparken och hade picknick. Drog oss sedan bort mot ekonomikum parken där vi mötte upp grabbarna igen och chillade resten av eftermiddagen. Runt halv 5 blev det att skynda till bilen för att åka hem då vi skulle vara hos Olivia klockan 6. Där blev det trevlig middag och lite senare knallade vi bort till tegelhagen för att kolla brasan och träffa Martina lite snabbt.