Fredag 14:56

Så har ännu en vecka gått, har hunnit med plugg i skolan, möte med esn och så blev det en kväll på NH igår. Har dock inte tittat lika mycket på EM som jag skulle ha velat. Hade verkligen sett fram emot herrarnas final ikväll, men självklart fyller Gerda år idag så det blir att åka hem till henne för lite födelsedagsfirande ikväll. Men jag klagar inte alltför mycket, är alltid kul att träffa folk :)

Nu måste jag snart röra mig ner mot stan och handla lite alkohol och sen ska jag även passa på att gå på body balance också.

Fortes

Igår var det Fortes innedisco på NH. Var en kul kväll, började med förfest hemma hos mig och vi kom inte till NH förrän strax innan 01. Väl där hängde jag med Stina tills stängning. Vi fick låna några läkares frackar (de var faddrar under deras pågående inspark) och låtsades att vi gick T11, var väldigt kul.

Gick en mysig vinter promenad med Elin i Lambo tidigare i veckan.

Snöigt Linköping

Härlig tisdag.

Gillar när det är mjukstarter på kurserna så man inte blir helt översvämmad med uppgifter som ska göras och böcker som ska läsas. Igår hade vi kursens första föreläsning, idag var vi "lediga" och imorgon är det dags för veckans sista föreläsning.

Så idag tog jag en fika på stan med Hanna, Elin och Stina. Det var väldigt trevligt och vi provade ett nytt cafe (var åtminstone nytt för mig). Insåg också att det var ett perfekt ställe att sitta och plugga på då det inte är lika fullt som på espresso house + att det var mycket bättre bord, så win på den! På vägen hem tog jag en omväg förbi stationen för att se om jag skulle råka få syn på min cykel, visste att det var ett hopplöst fall men kändes åtminstone bättre att ha gått förbi.

När jag kom hem blev det lite lätt lunch, och så mjukstartade jag plugget med att läsa första kapitlet i boken. Får se till att plugga ordentligt imorgon innan föreläsningen! Lycka för en juridikstudent är att det bara är en bok på 300 sidor som behöver läsas. Sen har vi ju i och för sig en väldigt fet övningsbok...

Up and down

Har haft en sån där halvkass dag idag. Har fått lite små saker gjorda men ingenting speciellt och inte det jag hade tänkt göra i alla fall.

Gjorde en polis anmälan på min cykel, och anmälde den även stulen till försäkringsbolaget. Första gånget jag har fått någonting stulet i mitt liv. Annars har jag bara tappat bort busskort och mobiltelefoner (som jag förövrigt alltid lyckats få tillbaka utom en), har nog lyckats tappa bort hembycklarna nån gång när jag var liten också. Men man är väl tyvärr tvungen att råka ut för en stöld förr eller senare. Det värsta enligt mig är att man blev av med cykeln precis utanför porten, och att det inte hände på campus eller nere i stan vilket känns lite mer logiskt. Helt stört att man inte kan få ha sina saker i fred och att detta pågår hela tiden överallt i hela världen. Man undrar ju varför människor inte bara kan vara ärliga och lämna andras saker i fred. Är inte så mycket mer att göra åt detta, ska försöka se om jag hittar någon billig begagnad cykel på något ställe här i stan, en studentbudget håller ju inte riktigt om man ska springa och köpa nytt hela tiden ;)

Har tröstat mig resten av dagen med att titta ikapp på the originals och ätit lite Ben & Jerrys vilket alltid är lika gott. Tittade även på en film för att jag kände att jag ville gråta lite, blev dock inga tårar men filmen var lika bra för det. Såg an unfinished life och den var så där lagomt trevlig att ligga och kolla på.

Just nu skulle jag väldigt gärna vilja åka upp till fjällen på en skidsemester!

Otur till max

Gårdagen började med en massa strul på förmiddagen, och när jag äntligen trodde att jag hade lyckats få i ordning allting går jag ut och upptäcker att cykeln har blivit snodd. Så där lagomt kul när man har tenta och absolut inte kan vara sen.

Skriver tentan, och har absolut ingen känsla om hur jag tror att det har gått. Tar bussen hem, äter mat och knallar över till Challe för att titta på film, blev ingen film (snackade skit i stället så klagar inte på det) och upptäckte att man glömt svara på en massa del frågor för att hjärnan inte ville sammarbeta. Kan ju ha gått bra men kan lika gärna ha gått åt skogen.

Nu är det lördag, min cykel har inte magiskt kommit tillbaka och jag vet inte vad dagen/kvällen har att erbjuda på heller.

En liten lyxigare middag på 1854 med pappa förra veckan :)

Mitt i veckan

Alltså det är ju skrattretande att jag inte har klarat av att plugga hemma på kvällen under hela veckan. Inte toppen eftersom det är tenta på fredag och det inte direkt är lättaste kursen vi läser nu heller. Men förhoppningsvis kommer det gå bra med plugget imorgon. Får sätta på lite härlig musik (blir så tyst här hemma annars) och köra gärnet hela dagen lång!

Hade en helt okej start på dagen idag i alla fall. Behövde förvisso gå upp "tidigt" runt kvart i 7 tror jag att jag kom upp. Kvart över 7 cyklade jag sen ner till stan där det var dags för mitt första styrelsemöte med bostadsrättsföreningen och så lite hotell frukost på det. Kan inte klaga på en god hotell frukost, speciellt eftersom jag är en riktig frukost människa! Tror det kommer vara väldigt lärorikt och intressant att sitta med i styrelsen, i alla fall ett år framåt i tiden (eller till i november om man inte blir omvald xD). Efter mötet cyklade jag hem till Hanna (tog ungefär 1 minut) och pluggade med henne och Elin resten av dagen.

Nej, men ska ge mig på ett sista försök att åtminstone få någonting gjort nu, innan det blir ett till avsnitt av the originals som jag har blivit alldeles för beroende av.

Blev bjuden på mysfrukost idag

Rolig överraskning?

Ibland är man allt bra smidig. Trodde läsanvisningarna sa att vi bara behövde läsa kapitel 7 i boken om panträtt. Tittade igenom lite noggrannare idag och dt visade sig att det var 7 kapitel och inte bara ett som jag trott hela "lovet". Har väl lärt mig en läxa att det inte är bra att skumläsa allting här i livet...

Soon I'm going back home!

Imorgon bär det av till bästa Linkan igen! lite blandade känslor faktiskt, alltid kul att vara uppei Stockholm och umgås med familj och "gamla" kompisar men trivs ändå så jävla bra nere i min studentstad.

Kan inte säga att dagen har varit den bästa för att vara sista dagen i huvudstaden på jag vet inte hur länge, har suttit på mammas jobb med pluggböckerna då vi hade städning här hemma på morgonen.

Gårdgen var däremot så mycket bättre! Började dagen med en lång frukost (kom aldrig igång med plugget :P). Åkte in till stan med Elin och Ellis och vi käkade lite lunch, tog en fika och på något sätt lyckades jag hitta nya skor! :) Sen på kvällen blev det middag hemma hos Cissi, var en väldigt trevlig kväll och det var bara Postlind som saknades. Inte ofta vi får ihop en kväll när så många kan så det var verkligen lyckat! :D

Nej men nu kanske man ska ta och börja packa så man slipper sitta uppe med det halva natten...

Fina Martina och Linnea :)