Igår var det lite plugg som stod på schemat och efter middagen styrde jag bilen mot norrviken. Väl där tittade jag på film med Cissi och Cristian, vi såg liftarens guide till galaxen. Jag hade inte sett den tidigare, och den var minst sagt lite speciell, men ändå småtrevlig att kolla på och jag fullkomligt älskade att han gled runt i en morgonrock hela filmen! Då det är sommar och lördag hela veckan åt vi även chips och dipp vilket var länge sen för min del så det var mycket gott. Var även strängt förbjudet att äta av jordgubbarna som Cristofer skulle ha när han kom hem, vilket var lite sorgligt :( Efter filmens slut blev det en kvällspromenad för mig och Cissi med hunderna, mycket härligt måste jag säga.

Idag har jag både tagit morgon promenade med Mimmi, kört ett litet träningspass, varit en sväng nere på centrum och suttit och njutut av solen som bestämde sig för att titta fram idag. Nu sitter jag väl mest och väntar på att vi ska röra oss mot Ann och Paul för att äta en god middag.

2 dagar i juli

Har nu spenderat 2 eftermiddagar/kvällar med Cissi. Igår var vi på fjärilahuset och idag blev det Skansen. Båda dagarna slutade hemma hos henne.

Igår bakade vi jordgubb och rabarberpaj och åt biff Rydberg till middag en helt vanlig måndag med hennes bröder.

Idag blev det bara paj och te hemma hos henne då vi åt köttbullar på Skansen då vi tänkt titta på allsång men som vi tillslut skippade pga vädret. Ikväll fick jag även skjuts hem, min kompis har en väldigt snäll storebror och jag är glad att jag slapp ta tåget :)

V. 29

Efter en vecka uppe i fjällen och knappt någon täckning på telefonen känns det skönt att vara tillbaka i civilisationen igen.

Har haft en bra vecka uppe i bergen, har inte regnat allt för mycket och vi har varit ute och vandrat om dagarna. Bortsett från när det var den traditionsenliga marknaden i Funäsdalen och i lördags när det regnade hela dagen. Då åkte vi till Sveriges högst belägna by, var där i 5 minuter innan vi åkte tillbaka och köpte med oss fika upp till stugan.

Var en skön vecka, och jag slapp både diska och laga mat på hela veckan. Vet inte hur jag lyckades, men jag var ju trots allt privatchaffuör hela veckan ;)

Bra helg.

Igår var det en bra dag. Började med lyx frukost hemma hos Cissi som bestod av mini baguetter, pannkakor, nutella, jordgubbar, melon och super duper god juice. Åkte sedan hem i deras cab, riktigt fab måste jag säga. Sedan tog Zlatan en sväng förbi jobbet och Moa gick ut och tog en selfie med han.

I fredags efter jobbet var jag hos Cissi hela kvällen. Vi åt god mat (minus en pers. på söllskapsfronten men det gjorde absolut ingenting) drack vin och hade en väldans trevlig kväll.

Snart ska vi packa oss in i bilen och åka till fjällen.

2 dagar i bil

Både igår och idag har jag spenderat dagen med att köra runt hela jävla Stockhom för att prisändra m.m.

Igår åt jag även god middag på prime burger då syter fyllde år. Det var mycket gott.

Så här ser min kamerarulle ut för tillfället

1715

Idag var det inventering på schemat och har aldrig varit där så länge som idag, kom liksom inte därifrån förrän efter 14!

Förutom att räkna godis och lite annat har jag och Moa även hunnit skruva lite i källaren, hälsat på hos bilprovningen och flyttat runt lite pallar så allting fick plats nere i källaren. Jag har även levererat bullar till bilhallen några gånger idag.

Dagens bästa var helt klart den indiska lunchen. Jag vågade till och med prova en ny rätt istället för den vanliga tikka masalan. Blev en sås med mango och den var riktigt god, får se om det blir den nästa gång med eller om man ska vidga sina vyer ytterligare ;)

Nu ligger jag ute i soffan och bara njuter av det härliga vädret och har det allmänt härligt :)