Up and down

Har haft en sån där halvkass dag idag. Har fått lite små saker gjorda men ingenting speciellt och inte det jag hade tänkt göra i alla fall. 
 
Gjorde en polis anmälan på min cykel, och anmälde den även stulen till försäkringsbolaget. Första gånget jag har fått någonting stulet i mitt liv. Annars har jag bara tappat bort busskort och mobiltelefoner (som jag förövrigt alltid lyckats få tillbaka utom en), har nog lyckats tappa bort hembycklarna nån gång när jag var liten också. Men man är väl tyvärr tvungen att råka ut för en stöld förr eller senare. Det värsta enligt mig är att man blev av med cykeln precis utanför porten, och att det inte hände på campus eller nere i stan vilket känns lite mer logiskt. Helt stört att man inte kan få ha sina saker i fred och att detta pågår hela tiden överallt i hela världen. Man undrar ju varför människor inte bara kan vara ärliga och lämna andras saker i fred. Är inte så mycket mer att göra åt detta, ska försöka se om jag hittar någon billig begagnad cykel på något ställe här i stan, en studentbudget håller ju inte riktigt om man ska springa och köpa nytt hela tiden ;)
 
Har tröstat mig resten av dagen med att titta ikapp på the originals och ätit lite Ben & Jerrys vilket alltid är lika gott. Tittade även på en film för att jag kände att jag ville gråta lite, blev dock inga tårar men filmen var lika bra för det. Såg an unfinished life och den var så där lagomt trevlig att ligga och kolla på. 
 
 
Just nu skulle jag väldigt gärna vilja åka upp till fjällen på en skidsemester!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0