Midsommar på Aröd

Har verkligen haft en helt underbar midsommarhelg nere på västkusten en bit utanför Göteborg. Jag och Martina tog tåget ner i torsdags morse och nu kom jag precis hem till lägenheten i Linkan då jag har styrelsemöte imorgon. 
 
Torsdagen spenderades sedan hemma hos Sofia efter att vi handlat all mat inför helgen och hennes mamma bjöd på lunch. Det blev räkmackor med skagenröra, avokado och helt underbart goda färska räkor. Lite senare åkte vi och hämtade Carro vid tåget och sedan bar det ut till landstället på Aröd. Där åt vi middag, gick ner till vattnet och hade det en allmänt chill kväll med snack och bra musik. 





I fredags var det då midsommarafton och vi hade väldigt tur med vädret. Var uppehåll och sol större delen av dagen bortsett från en regnskur. Strax innan det blev dax för lunch dök resten av gästerna upp, och det var mycket trevligt folk. Vi åt god mat, gjorde kransar, lekte lekar och lite senare på kvällen tittade grannarna förbi och vi chillade större delen av natten tillsammans. Var en väldigt trevlig dag/kväll/natt med mycket nytt folk trots att mycket är väldigt oklart och att det finns en del minnesluckor från kvällen. 









 
igår gjordes det inte många knop. Martina och Sofia sov praktiskt taget hela dagen, vilket även Carro gjorde tills det att hon åkte hem. Så bortsett från de korta stunderna jag sov fick jag underhålla mig själv då de övriga nattgästerna åkte hem redan vid 11.30.
 
Idag har varit en destu bättre dag. Vi tre tog en liten promenad ner till vattnet och sedan åt vi lunch tillsammans med Sofias föräldrar som kommit dit. Sen kom även grannen Marcus förbi och vi fyra gick ner och tog årets första dopp i havet! Efter det var det då dags för mig att ta mig till Göteborg så jag skulle hinna med bussen hem nu på kvällen, vilket gick väldigt smidigt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0